دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمایی سفر به ایروان

راهنمایی سفر به ایروان

تاریخ انتشار : پنج شنبه 09 خرداد | 15:33/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 2019

ایروان، پایتخت و بزرگترین شهر کشور ارمنستان، به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های جهان شناخته میشود و به علت نزدیکی به ایران و داشتن جاذبه های محبوب توریستی سالانه میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است.

در ادامه سعی داریم تمام آنچه که قبل از سفر به ایروان باید بدانید را بیان کنیم.

بهترین زمان برای سفر

ایروان شهری کوهستانی در دامنهی کوه آرارات و در کنار رود هرازدان (Hrazdan) است و از لحاظ شرایط آب و هوایی جز شهرهای سرد جهان قرار دارد. به همین منظور در تابستان که شرایط آب و هوایی در این شهر مناسب تر است بهترین زمان برای سفرمیباشد.

خورد و خوراک در ایروان

همیشه وقتی نگاهی به غذاهای چند کشور نزدیک به هم بیاندازید، ویژگی های مشابه و شاخصی را در میان فرهنگ های غذایی آن ها خواهید دید. ارمنستان نیز از این موضوع مستثنی نیست. به همین دلیل پیدا کردن غذای با به میل ذائقه ایرانی در ارمنستان کار سختی نیست. همچنین از معروف ترین غذا های ارمنی میتوان به خورواتس (Khorovats) و قاپاما (ghapama) اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

  • میدان جمهوری (Republic Square)

میدان جمهوری ایروان در مرکز شهر واقع شده و از مشهورترین مکان های دیدنی ایروان به حساب می آید و در فصل تابستان این میدان، محیط دیدنی تری را نسبت به بقیه فصول دارا هست که دلیل آن فواره های موزیکالی است که در این میدان بر پا می گردد.

  • کاسکاد یا هزارپله (Cascade)

این بنای معروف که در بین ایرانی ها به هزار پله معروف است، در واقع پلکانی در مرکز ایروان میباشد که محلی مناسب برای پیاده روی و تماشای ایروان از بالاست. البته حدف اصلی ساخت این پلکان عظیم و طولانی در گذشته پیوند بخش مسکونی شهر ایروان با مرکز شهر بوده.

  • خانه‌ی اپرا (Yerevan Opera Theatre)

خانه اپرای ارمنستان را می توان از دیدنی ترین جاذبه های ایروان دانست که توسط معمار برجسته “الکساندر تامانیان” طراحی شده است. از شگفتی هایی که در طراحی این تالار به چشم می خورد، در نظر گرفتن یک سقف برای دو تالار با دو استیج مجزا است.

  • موزه ماتناداران (Matenadaran)

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایروان بدون شک موزه ماتناداران است. در این موزه مجموعه ای غنی و با ارزش از دست نوشته های قدیمی به زبان های مختلف نگهداری می شود.این موزه همچنین تحت عنوان «موسسه نسخ خطی کهن مسروپ ماشتوتس» شناخته میشود. و میتوان مجسمه (Mesrop Mashtots)، مبدع الفبای ارمنی را در بدو ورود به این مجموعه مشاهده کرد.

  • پارک عشاق (Lover’s Park)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایروان پارکی به نام پارک عشاق است. این پارک در دوره های مختلف اسامی متفاوتی داشته اما پس از استقلال ارمنستان نام پارک به اسم فعلی یعنی پارک عشاق تغییر پیدا کرد.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت